Рапърът Устата измина още една крачка към попфолка, като подписа договор с музикалната компания на чалгаджийте – „Пайнер”. Освен това инж. Митко Димитров му повери воденето на годишните „Оскар”-и на телевизията му, дори го похвалил за добре свършената работа.
Пред наш репортер Устата се разприказва за това как приема подмятанията от колегите си, че ги е предал, след като е записал дуети с Азис и Софи Маринова. Не пести критиката си към тези, които смята за недостойни.
Пред „ШОУ” той открито говори за имена като Николета Лозанова, Жени Калканджиева, 100 Кила, Криско, Миро, Емануела, Глория, Азис и др.
– Иване, договорът ти с „Пайнер” май окончателно те отдалечи от рап музиката и сега още повече колегите ти от този стил ще те заклеймят като чалгар…?
– От рап музиката не съм се отдалечавал никога. Просто през последните 10 години така ме заклеймяват и ме наричат „рапър” в кавички. Изключително дръзка постъпка е един рапър да направи дует с Азис и Софи, че и със сума ти други фолк изпълнители. Още като започнах тази тенденция знаех, че ще бъда оплют и едва ли не отритнат от хип-хопа. Въпреки всичко реших, че трябва да направя това, което искам. Получиха се не само хубави продукти, но и хитове, които ще си останат вечна класика, като „Бурята в сърцето ми” със Софи.
Парадоксалното е, че съм отритнат от хип-хоп гилдията, а именно те сега навлизат в това. 100 Кила е по-свързан с чалгата, отколкото съм аз. Той си има дуети с Цвети Янева, но чуй и последното му самостоятелно парче как звучи. Мисълта ми е, че хората обичат да заклеймяват и в скоро време ще погнат и него. Така че подписването ми с „Пайнер” не ме е отдалечило от рапа, дори се чувствам много повече на мястото си.
– Как оценяваш себе си като водещ на годишните музикални награди?
– Аз исках да водя точно по този начин, дори исках да бъда по-рязък. Беше ми за първа година и бях доста по-обран. Ако на някого съм му се сторил много-много смел в шегите – не е така. Разбира се, не съм искал да обидя никого. Винаги когато съм гледал награди, независимо дали е на „Пайнер”, „БГ радио” и т.н., те са имали един изключителен пропуск. Винаги са били много официални и ако са се опитвали да има шеги, те са били по сценарий и не носят душата на самото събитие.
Месец преди наградите аз седнах и започнах да мисля – къде да се шегувам, кой и за какво да ударя. Дори имах сериозни шеги, които не вкарах, защото тогава наистина щеше да има обидени. Проблемът е, че не всички си носят чувството за хумор. Широкоскроените хора като Преслава и Кали излизат, бъзикат се, и с тях можеш да си позволиш да бъдеш по-краен, защото носят на майтап.
Гледайте „Оскар”-ите, „Златният глобус” и как го правят там. Водещият не е излязъл да се прави на маймуна, а да забавлява хората и да не се чувстват като на някакъв симпозиум. Смятам, че се справих добре на тези награди, но на следващите ще бъде мале-мале. Г-н Митко Димитров веднага след наградите дойде и ме похвали. Той е изключително внимателен, деликатен и широкоскроен човек и ми каза: „Бисерите ти бяха много добри и искам пак да ги гледам. Но много добре знаеше на кого какво да поднесеш”.
– Имаш интересно чувство за хумор, но не винаги хората те разбират. С лека ирония зачекна Николета на тема „малко коте”, а Жени Калканджиева на години. Те обидиха ли ти се?
– Да бе, много ме е яд, като не ме разбират. Затова отпаднаха много от шегите ми, които бях подготвил. Николета и Жени не са се обидили от моите думи. Николета дълго време вече е в шоубизнеса, тя е мое откритие – снимах я в клипа на „50/50” преди 10 години. Аз познавам Николета и знам, че има чувство за хумор и няма да ми се обиди на шегите за „малко коте” и скандалите с Валери Божинов. Колкото до Калканджиева, видяхме се на афтър партито и й се извиних, ако с нещо съм я обидил. Но тя ми каза: „Спокойно. Аз знам, че съм от миналия век, но пък съм си хубава”.
– В последната ти песен ми направи впечатление фразата: „Попфолкът не е виновен, че животът е суров”. Замислих се, че наистина хората често се оправдават с този жанр за всичко случващо се в страната…
– Да, точно така е. Борбата срещу чалгата се превърна в най-голямата чалга. Ние обичаме да търсим оправдания. Свикнали сме, че едва ли не дупките по пътищата се дължат на чалгата и чалгаджийското поколение. Няма такива филми. Чалгата се олицетворява със старите мутри. Но попфолкът прекалено много градира през годините и няма нищо общо с предишния. А това, че едно време мутрите, както и сегашните бизнесмени харесват този стил – нормално е, това е най-популярната музика. Но не музиката е виновна, тя не определя културата и образованието. Тези обвинения са абсолютно безсмислени, а всички тези нападки се превърнаха в най-голямата чалга в момента. Едни викат, че чалгата умира, а други викат, че чалгата е виновна за всичко. Какво прави сега чалгата – умира или е виновна за всичко?!
Тази фраза я измислих през лятото, бях на участие на морето. Изведнъж им казах: „Попфолкът не е виновен, че животът е суров, нито инженер Митко Димитров”, а те се спукаха да се хилят. Митко Димитров е олицетворение на фолка в България, императора! Спуках се от смях сам на гениалното си творение (смее се). Когато отидох в „Пайнер” да си подписвам договора, им казах, че ще си казвам всичко каквото си е и изобщо няма да се съобразявам с никого. Още на първата ни среща с Митко му казах фразата и той се смя истински.
– В текстовете си засягаш актуални теми с популярни лица и сега се сещам за една по-стара фраза: „Миро гей ли е? Не, само гълта…”. Имаше ли ответна реакция?
– Голяма! Много ми се разсърди. Цялото парче беше един голям черпак за всички. Не знам защо направих песента „Com.press”. Прекалено много хора ми се разсърдиха. Няколко години по-късно се извиних на Миро за това, че съм се държал така и му казах, че го уважавам като артист-изпълнител. Той ми каза, че няма проблем, знае, че съм добър човек. Всичко е било някаква тогавашна реакция и от двете страни и се получи конфликт.
Този израз за Миро се превърна страшно бързо в лаф, също и през 2003 г. фразата: „Как няма кой да удуши Руши”. Може би само Миро съм обидил гадно, иначе другите са били леки закачки. Глория се беше сърдила за: „Най-мразя рано сутрин Глория без грим”; Емануела за „Емануела ли е най или има по-прости” и др. Мен също са ме нареждали в песни. Защо не слагам в моите песни Кичка Бодурова, макар че с участието си във „ВИП брадър” има как, защо не се бъзикам с Панайот Панайотов?! Бъзикам се с тези, които са актуални в момента и те не могат да го разберат.
– След раждането на втората ти дъщеря ти сякаш изчезна за около две години…
– Да, исках да спра и да презаредя малко. В този момент направих моето шоу „Андромега” и всъщност завръщането ми е направо влизането в „Пайнер”. Сега ще направя всичко възможно с новите си проекти да активирам старите фенове, но и да спечеля нови. Лошото в България е, че хората постоянно искат нещо ново и това до голяма степен пречи. Затова паузи трябва да има. Може да не са полезни, но трябва да има. Моята беше абсолютно умишлена, в което време създадох „Андромега”. В момента водим преговори за няколко държави, участвахме и на детската „Евровизия”. Но веднага се появиха жалки имитатори.
– Ти много се обиди на Азис, който прокле децата на папараците, пуснали снимки на дъщеря му Рая. Оправихте ли си взаимоотношенията си?
– Не си говорихме две години. В момента сме в добри отношения, но тогава се бях подразнил от реакцията му, която не беше правилна – папараци са снимали дъщеря му Рая и той ги кълне в социалните мрежи. Много грозно е това. Виж сега, в България няма такава истерия сред папараците за децата на популярните хора. Има интерес към това кой на кого духа, кой на кого дал пари и фалирал. Много по-интересно е да видиш някого в съвсем друга ситуация – да изневерява, например, отколкото да разхожда детето си. Така че няма какво да пресилваме нещата. Голяма работа, че снимали дъщеря му.
– Харесваш ли творчеството на Криско и 100 Кила, които непрекъснато бълват против чалгата?
– Не, не го харесвам. В началото имаше интересни неща, но много бързо се изконсумираха. Те изгърмяха като хора, които могат да поднесат нещо оригинално. Новите им неща са пълен шит! Между другото те трябва да се учат от „Ъпсурт”, защото Ицо Хазарта не е куха лейка и знае, че когато един изпълнител пусне 4 парчета в годината, се изхабява. Те затова пускат на две години една песен и пак си остават №1. Изпълнители като Бате Сашо, Alex P – това е истинският хип-хоп на България, а не Криско и 100 Кила.
Едно интервю на Красимир КРАСИМИРОВ
Римувал уроците си за шестици
„Помня първите си крачки към музиката и откъде всъщност ми дойде тази идея. Преди повече от 20 години се опитах да напиша една песен, защото ми направи впечатление този стил. Като седнах да мисля, се оказа, че мога да римувам. По-късно си римувах уроците в училище и така лесно ми пишеха отлични оценки. Правих рап парчета, чрез които осмивах съседния клас. След това дойде казармата, а преди това изкарах две касетки.
След казармата дойдох в София, с DJ Станчо правехме „черни” партита в „Домино”. Но истинският успех дойде, когато с Румънеца и Енчев станахме съдружници и направихме обща компания. Там вече много сериозно се изстрелях нагоре. Освен че гледах да направя хубави песни, вече мислех какво да направя, че да има най-голям отзвук в обществото. Реших направо да стрелям и да направя дует с фолк певец. Директно с Азис!
Няма как да не те изкарат педераст, предател и т.н. По това време актуални бяха Спенс, Мишо Шамара и други, а аз в един момент правя дует с чалгар, изкачвам се нагоре и почнаха да ме хулят. После пък първата си песен със Софи Маринова я направихме ей така, между другото. Тя пък стана тотален хит, последваха още няколко”./ШОУ