Истината за мадарския конник още не е известна

0
3403

Символът на България крие своите тайни

Историците не знаят кого и какво изобразява монументът

Мадарският конник е едно от онези български чудеса, за които няма еднозначно тълкуване, но има различни версии и хипотези защо е създаден. Най-смелите обяснения го свързват с митичния континент Атлан­тида и тракийската богиня Бендида. Безспорно е, че скалното изображение се намира на 23 метра височина от основата на отвесна скала в комплекс на древно тракийско светилище близо до село Мадара на 20 километра от Шумен.

CRYSTAL
CRYSTAL

Релефът изобразява ездач на кон, следван от куче. В нозете на коня е изобразена според едни изследователи фигура на лъв, а според други – на тигър или рис. Не е единно и мнението за наличието на птица – орел или сокол над конника. Ездачът и ко­нят са в почти естествени размери. Конникът държи копие. Няколко надписа на български език с гръцки букви са оставили бъл­гарски владетели около скалната композиция.

Различно се тълкуват тези елементи на паметни­ка на световното културно наследство. Относително единство има по значени­ето на думата „Мадара“. Тя означава свято място, свята планина или свят знак – мантра. Според едни Мадарският конник изобразява създателя на българската държава на Балканския полуостров – Аспарух, или кановете Тервел, Крум или Омуртаг. Тезата се основава на изписаните имена около паметника – Аспарух, Тервел, Крумесис или Крум, Омуртаг.han-tervel

Легендата разказва, че Аспарух искал да се постави уникален знак – възхвала на Бога на българите, на Тангра – Бога на Слънцето. И този паметник трябвало да представя и намест­ника на Бога на Земята – българският владетел. Друго изискване било да се вижда от далеч, но и да е трудно достъпен. Конникът да е обърнат на юг, за да може да вижда по всяко време Слънцето и да следва орела – мисълта на Бога.

феноменът Мариана Везнева прави психометричен сеанс на Мадарския конник през декември 1995 г. Чрез досег до скалата тя успява да се върне хилядолетия назад при първите българ­ски владетели, феноменът вижда как трябва да се изобрази бог Тангра. „Пред него владетелите да отчитат победите си и да благодарят за тях. Образът на конника да се издяла в скалата и да се обкове със златни листове, за да блести. Да се вижда от далеч. Така иска Тангра“, пише Везнева в книгата си „Зад завесата на времето“. Пак там е посочено, че строежът на паметника започва при Аспарух, но е довършен след смъртта му от кан Тервел. Именно той облицова със златни листове конника, коня, орела и кучето, а със сребро – убития звяр. В ръката си конникът държи сияен кристал – символ на Слънцето, а около главата му има ореол от лъчи.

Днес един от първите въпроси след тази приказно-фантастична картина е: ако тя е станала столетия назад и ако Мадарският конник е бил облицован със златни листове къде е златото сега? Кой и кога го е махнал оттам? Отговорът на Мариана Везнева е, че при налага­не на християнството княз Борис I заповядал да се махне златният обков.

И с него била постро­ена златната църква в Преслав. А друга част заграбили алчни боляри.Madara 16 - Baglan

Може би ездачът е жена

Още една хипотеза търси своите доказател­ства в Мадарския конник. Съществуват предполо­жения, че преди скалният релеф да е станал символ на Бога-Слънце, той е изобразявал тракийска­та богиня Бендида. Тя е покровителка на лова и най-често се изобразява с копие, както Артемида в гръцката митология. Някои изследователи дори „виждат“, че кон­никът има женски гърди. Именно върху по-древния скален образ на Бендида е изобразена възхвалата на Тангра и българските владетели, смятат застъпниците на това предположение.

Пещерата на трите нимфи е пълна с тайни загадки

Безспорно е, че „Мадара“ е култов комплекс през различни времена и епохи. Камъкът на ска­лите тук притежава огромна сила – огнената енергия на Слънцето и свежестта на водните извори, на които е богато Мадарското плато. Два от най-големите из­вори бликат в подножието на скалите под голямата пещера. А тя е древно тракийско светили­ще, известно като „Светилището на трите нимфи“. Трите нимфи символизират тайните знания и пълното пречистване на личността – физическо, емоцио­нално, мисловно. Пред древното светилище има красива поляна с чудна акустика.

За светилището под Мадарския конник се говори, че може да излекува болни, но и да влоши човешкото здраве. Леген­дите разказват, че преди битка българските воини лягали на местата с отрицателна енергия за зареждане със сила и войнска страст. Това им помагало да победят византийските войски.

Скалното изображение е древен хороскоп

Мадарският конник е двойно кодирано хороскопно изобра­жение на момента на основаването на българската държава. Такова е тълкуването на Александър Хофарт в книгата „Изгубените кодове на древните българи“. Той тръгва от това, че в един хороскоп главната фигура е Слънцето.

„Върху релефа тя е изобразена от конни­ка, който не е въоръ­жен с копие и стрели, както се предполага, а държи в лявата си ръка пастирска гега, положена върху рамо­то му. фигурата оли­цетворява Слънцето, небесния пастир. А „копието“ всъщност е жезъл, който симво­лизира положението на Слънцето в съз­вездието Барс (Овен). При по-внимателно вглеждане в живот­ното под конника ще видим, че то ни най- малко не прилича на лъв, както се твърди. Лъвът има характерна грива и е значително по-едър. Изобразено­то животно е тигър или барс – името, с което древните българи са наричали това животно. В пред­ните си лапи барсът държи змия, чието изображение е силно ерозирало, но все пак е различимо. Тя е символ на годината на Змията – 165 г., когато е основана българ­ската държава (има се предвид датата, назована в Именни­ка на българските ханове като начало на създадената от Авитохол българска държава – б.р.).

Кучето, което следва конника, е планетата Венера, която в този момент е могла да бъде наблюдавана много ясно след зале­за на Слънцето като Вечерница“, пише Хофарт.

Източник: в-к Уикенд

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук